اینفوگرافیک(infographic) مخفف دو کلمه اطلاعات (information) و گرافیک (graphic) است. اینفوگرافیک تکنیکی است که به کمک آن می توان یک پیام یا محتوا را در کوتاه ترین زمان ممکن با اثربخشی بالا از طریق نمایش بصری به مخاطبِ هدف انتقال داد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های اینفوگرافیک عبارتند از:

۱٫ سهولت ارائه اطلاعات
۲٫ سرعت بالای ارائه اطلاعات
۳٫ جذاب و جالب بودن برای مخاطب در تمامی سطوح سنی و تحصیلاتی
۴٫ عدم خستگی مخاطب
۵٫ ارائه اطلاعات زیاد در زمان اندک
۶٫ امکان نمايش سريع، واضح و زيباي ايده‌هاي پيچيده
۷٫ امکان برقراری آسان ارتباط بین اجزای ارائه شده
۸٫ تبدیل مفاهیم پیچیده از طریق تصویر سازی به مفاهیم ساده
۹٫ تسهیل در امر تصمیم گیری برای مدیران ارشد
۱۰٫ تاثیر گذاری بیشتر در گزارشات آماری،عملکردی،مدیریتی

زمینه های کاربرد

زمینه های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند:

• ارائه (Presentation)
• تبلیغات
• اطلاع رسانی
• گزارش نویسی (فنی، سازمانی و …)
• آموزش
• و …

مخاطبین

مهندسين كامپيوتر ، صنايع ، گرافيست ها،مسئولين روابط عمومي ادارات و سازمان ها، مسئولين ارائه آمار
و كليه علاقه مندان به طراحي اينفوگرافي به منظور تهيه گزارشات آماري و بصري

مستندات کارگاه

ارائه بسته آموزشي (توسط استاد)كارگاه به شركت كنندگان شامل مستندات زير در قالب DVD
نسخه الكترونيكي بيش از ۴۵۰ اينفوگرافيك فارسي (منتشر شده در نخستين مرجع تخصصي اينفوگرافيك به زبان فارسي)

– كتاب ها، مقاالت و جزوات الكترونيكي به زبان فارسي و انگليسي با محوريت اينفوگرافيك و تصويرسازي داده ها
– بيش از ۴۰ مجموعه از ابزارهاي طراحي اينفوگرافيك (به صورت وكتوري و اليه باز با فرمت eps)
– فيلم ها و كليپ هاي آموزشي عمومي و تخصصي در حوزه اينفوگرافيك

سرفصل :

۱٫ معرفی انواع اینفوگرافیک
۲٫ کاربردها و تکنیک های طراحی آن در سازمان ها و شرکت های داخلی و بین المللی
۳٫ روش های نوین در طراحی گزارشات سالیانه و عملکرد ساازمان ها و مفاهیم آموزشی (ارایه نمونه های مختلف بومی در بسترهای چاپی، ارائه ها، وب سایت، شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن های موبایل و …)

۱) ثبت نام غیر حضوری: مراجعه به سامانه خدمات الکترونیکی دانش پژوهان

۲)ثبت نام حضوری: مراجعه به نشانی خیابان قصردشت،چهار راه زرگری ساختمان دیباگران – تلفن : ۰۷۱۳۶۰۵۶