آیین نامه آموزشی و مقررات


بخشی از آیین نامه و مقررات آموزشی:

•• مقررات ثبت نام

1- داوطلب موظف است بر اساس برنامه هاي اعلام شده در مهلت هاي مقرر ( به صورت حضوری یا اینترنتی ) نسبت به ثبت نام اقدام نمايد.
2- دانش پژوه مي تواند همزمان در چند دوره آموزشي ( به شرط رعايت پيش نيازها ) ثبت نام نمايد .
3- چنانچه در موقع ثبت نام از رئوس مطالب دوره درخواستي اطلاع كافي نداشتيد با هماهنگي با مسئول  دپارتمان مربوطه از سرفصل دوره اطلاع حاصل فرمائید.(از طریق "سامانه خدمات الکترونیکی ویژه دانش پژوهان"، نیز کلیه مشخصات دوره های موسسه قابل مشاهده می باشد.)
4- ثبت نام قطعي زماني است كه داوطلب شهريه را كاملاً پرداخت كرده باشد يا پرداخت آنرا از طريق اوراق مرسوم تعهد نموده باشد و روند ثبت نام را به طور كامل طي نموده و رسید ثبت نام را دریافت نموده باشد.       
5- مراحل ثبت نام (حضوری)
   1. تکمیل و تائید فرم مشخصات و ارائه مدارک لازم (ارائه كارت ملي و كپي آن).
      یادآوری: در صورتی که نام دانش پژوه قبلا در سیستم نرم افزاری موسسه ثبت شده باشد، نیازی به تکمیل مجدد فرم مشخصات نمی باشد.
   2. تکمیل و تائید قرارداد ثبت نام
   3. پرداخت شهریه و ارائه اصل فيش بانكي و یا رسید پرداخت (نسخه صاحب حساب) به همراه قرارداد ثبت نام به پرسنل واحد خدمات آموزش موسسه.
   4. دریافت رسید ثبت نام از پرسنل واحد خدمات آموزش
   5. بررسی و اطمینان از صحت موارد مندرج در رسید ثبت نام.(لطفا در صورت عدم صحت موارد مندرج در رسید مراتب به اطلاع پرسنل واحد خدمات آموزش موسسه رسانده شود و مجددا رسید حاوی اطلاعات صحیح را دریافت فرمائید.) 
6- مراحل ثبت نام (اینترنتی)
   1. تکمیل و تائید فرم مشخصات (تصویر كارت ملي لازم است به فرم مشخصات ضمیمه گردد).
        یادآوری: در صورتی که نام دانش پژوه قبلا در سیستم نرم افزاری موسسه ثبت شده باشد، نیازی به تکمیل مجدد فرم مشخصات نمی باشد.
   2. ورود به  "سامانه خدمات الکترونیکی ویژه دانش پژوهان " با وارد نمودن کد ملی به عنوان نام کاربری و همچنین رمز ورود.
   3. انتخاب دوره مد نظر و تائید موارد مندرج در قرارداد(نسخه الکترونیکی که سامانه در اختیار داوطلب قرار می دهد.)
   4. پرداخت الکترونیکی شهریه
   5. تکمیل فرآیند ثبت نام و دریافت کد رهگیری از سامانه موسسه
 
تبصره 1 :رعایت قوانین موسسه در ثبت نام اعم از شرائط شرکت کنندگان در دوره ، رعایت پیشنیاز و اطلاع از قوانین بر عهده داوطلب می باشد و فرض موسسه بر رعایت قوانین توسط ثبت نام کننده می باشد لذا در صورت عدم رعایت موارد مذکور، موسسه پس از اطلاع بر اساس قوانین اقدام خواهد نمود و ثبت نام کننده با توجه به تائید قرارداد حق هیچگونه اعتراضی نخواهد داشت.
تبصره 2 :
تشكيل هر كلاس منوط به حد نصاب رسيدن آن مي باشد و در صورت تشكيل نشدن كلاس، كل شهريه مسترد مي گردد.
تبصره 3 :
ارتباط با دانش پذيران فقط از طريق اطلاعات موجود در فرم مشخصات مي باشد كه دانش پذير تكميل مي نمايد. در ضمن دانش پذير موظف است در صورت هرگونه تغيير در اطلاعات سريعا واحد خدمات آموزش را کتبا یا از طریق ایمیل و یا از طریق سامانه خدمات الکترونیک ویژه دانش پژوهان در قسمت "درخواست ویرایش مشخصات" در جريان بگذارد در غير اينصورت عواقب آن بر عهده دانش پذير مي باشد.

•• تخلفاتي كه منجر به محروم شدن از كلاسها مي گردد

در موارد زير دانش پژوه از حضور در كلاسهاي موسسه محروم خواهد شد .
1.    عدم رعايت آئين نامه و مقررات مربوط به موسسه .
2.    عدم رعايت حرمت استاد، محيط آموزشي و موارد انضباطي .
3.    عدم رعايت شئونات اسلامي و پوشش مناسب با شان آموزشي.
در صورت محروميت دانش پژوه از حضور در كلاس هاي درسي به دلائل فوق هيچگونه وجهي مسترد نخواهد شد.

•• شرایط استرداد شهریه

1- در صورتيكه درخواست انصراف و استرداد شهريه ( الزاما به صورت كتبي و با دریافت رسید ثبت استرداد و یا ثبت درخواست استرداد از طریق سامانه خدمات الکترونیکی ) قبل از 3 روز از تاريخ شروع كلاس باشد، كل شهريه مسترد خواهد گرديد، چنانچه اين درخواست از سه روز قبل از شروع كلاس تا يك روز قبل از جلسه اول باشد 15 % شهريه دوره كسر و مابقي آن مسترد مي گردد . (در صورت عدم امكان درخواست استرداد به صورت حضوري اين امر از طريق سامانه خدمات الکترونیکی و به صورت غیرحضوری هم امكان پذير مي باشد.)

2- از روز جلسه اول تا يك روز قبل از جلسه دوم 30 % شهريه دوره كسر و مابقي آن مسترد مي گردد .

3- از روز جلسه دوم به بعد هيچ وجهي مسترد نمي گردد . (بدیهی است در صورت تشکیل جلسات کلاس در یک روز، تنها بند (9-1) موضوعیت خواهد داشت.)
تبصره : معيار قوانين استرداد شهريه، وضعيت برگزاري كلاس مي باشد و حضور و يا عدم حضور دانش پذير در آن تاثير نخواهد داشت.

4- چنانچه به دلايل خاصي كلاس توسط موسسه تشكيل نگردد و دانش پژوه تقاضاي تغيير درس يا انصراف خود را داشته باشد ، شهريه دريافتي بدون هيچگونه كسر به حساب درس ديگر منظور و يا به دانش پژوه مسترد مي گردد .

5- دانش پژوه مي بايست پيش نياز دوره درخواستي را رعايت كند و در صورت عدم اطلاع از سرفصل دوره و رئوس مطالب از مسئول مربوطه كمك بگيرد. در غير اينصورت هرگونه ادعاي دانش پژوه در خصوص عدم اطلاع از مطالب و سرفصل دوره و پيش نياز قابل قبول نخواهد بود و در صورت انصراف از ادامه دوره هيچ گونه وجهي مسترد نخواهد شد.

6- هرگونه تغییر یا جابجایی در دوره های ثبت نام شده مشمول شرایط استرداد می گردد.
تبصره  : دوره هاي آموزشي جامع از قوانين خاص استرداد شهريه برخوردارند كه در (فصل دوم آیین نامه آموزشی) بيان شده است.

7- نحوه استرداد وجه:
    7-1- در صورت تمایل متقاضی به دریافت وجه قابل استرداد به صورت نقد و حضوری، لازم است هفت روز کاری پس از تاریخ اخذ کد رهگیری و با به همراه داشتن فرم درخواست استرداد شهریه (تنها برای متقاضیانی که حضورا درخواست استرداد را دادند) و کارت شناسایی معتبر، بین ساعت 8 الی 13 به امور مالی موسسه واقع در ساختمان دیباگران مراجعه فرمایند.
    7-2- متقاضیانی که درخواست دریافت وجوه قابل استرداد را به صورت واریز به حساب دارند، با انتخاب این گزینه هنگام ثبت استرداد، لازم است شماره شبای حسابی متعلق به نام شخص متقاضی را در قسمت مشخص شده در فرم (چه کاغذی و چه اینترنتی) درج نمایند، این وجه حداکثر طی سه روز کاری پس از درخواست متقاضی( در صورت صحت شماره حساب درج شده) به حساب ایشان واریز خواهد گردید.



برای دریافت فایل کامل آیین نامه آموزشی اینجا کلیک نمایید.